Onnistunut sisäinen viestintä näkyy ulkoisessa viestinnässä!

Ajankohta
21.05.2024 - 05.06.2024
Paikka
Etäopetus
Hinta
159,00
Ilmoittaudu viimeistään
14.05.2024
Ryhmäilmoittautumiset

Kuvaus

Valmennuksessa käsitellään päivän polttavia teemoja, mitä organisaation sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä ja vuorovaikutuksesta tulee tietää – ja kuinka kehittää näitä alueita tänä päivänä. Organisaatiot ovat heränneet työntekijäkokemuksen ja työnantajakuvan rakentamisen merkitykseen, kun kilpaillaan osaajista ja rakennetaan työnantajakuvaa ja organisaation mainetta vastuullisena toimijana.

Työyhteisöviestintä eli sisäinen viestintä luo pohjan organisaation tiedonkululle, kulttuurin ja yhteisöllisyyden rakentamiselle, strategian juurtumiselle, työntekijäkokemukselle sekä kriisiviestinnässä ja esihenkilötyössä onnistumiselle. Ilman sisäistä toimivuutta ei voi olla hyvää asiakaskokemusta, yhdenmukaista kestävää brändiä tai ehjää ulkoista viestintää.

Jos haluat rakentaa valmiuksia oman organisaatiosi sisäisen ja ulkoisen viestinnän vahvistamiseen ja päivittämiseen tähän päivään, tämä on valmennus, jota ei kannata jättää väliin!

Sisältö

Valmennuksessa sisältää sekä teoriaa että case-harjoituksia. Ennakko- ja välitehtävillä tuodaan omakohtaisuutta aiheiden käsittelyyn. Valmennuksessa käsitellään mm. seuraavia teemoja:

-Työyhteisöviestintä eli sisäinen viestintä luo pohjan ulkoiselle viestinnälle
-Mitä on työyhteisöviestintä ja kenelle se kuuluu organisaatiossa?
-Viestintäkanavat ja vuorovaikutusosaaminen osana työyhteisöviestintää
-Esihenkilö työyhteisön viestijänä
-Työntekijäkokemusta ei korjata ulkoapäin – se lähtee sisäisestä viestinnästä
-Kriisiviestinnässä testataan sisäisen viestinnän toimivuus ja luottamus toimijana
-Strategia ei siirry ajatuksen voimalla työyhteisöön – se tarvitsee viestintää ja vuorovaikutusta
-Ulkoinen viestintä työnantajakuvan ja vastuullisen maineen rakentajana

Aika ja paikka

ti 21.5.2024 klo 13–16
ke 5.6.2024 klo 13-16
Koulutus järjestetään etäopetuksena.

Kohderyhmä

Koulutus on suunnattu erityisesti kuntaorganisaatioiden ja yritysten esihenkilöille ja/tai tiimien vetäjille. Koulutus soveltuu myös muille työyhteisön viestinnän kehittämisestä kiinnostuneille.

Osaamistavoitteet

Koulutuksen suoritettuaan opiskelija:

-tunnistaa työntekijäkokemuksen ja sisäisen viestinnän merkityksen myös ulkoisen viestinnän onnistumisen mahdollistajina
-laajentaa käsitystään työyhteisön sisäisestä ja ulkoisesta viestinnästä
-soveltaa opittuaan oman organisaationsa viestinnän kehittämiseen
-jäsentää omaa rooliaan työyhteisön viestinnässä.

Kouluttajat

Minna Haapsaari on kokenut viestinnän asiantuntija ja vuorovaikutusvalmentaja.

Haapsaarella on kahden vuosikymmenen verran monipuolista kokemusta erilaisista viestintätehtävistä yliopiston opettajana, kansainvälisissä hankkeissa, viestinnän johtajana, markkinointiviestintätoimistojen viestintäkonsulttina ja IT-talon palvelumuotoilijana (mm. Vincit.) Haapsaari on opettanut viestintää mm. Jyväskylän yliopiston kielikeskuksessa, Kuopion Snellman-Kesäyliopistossa ja Itä-Suomen yliopistossa.

Haapsaari valmistui Jyväskylän yliopistosta viestintätieteiden laitokselta vuonna 2002, pääaineena puheviestintä (nykyinen viestintä), jossa tutkitaan ihmisten välistä vuorovaikutusta. Jyväskylän yliopisto palkitsi Haapsaaren (os. Koljonen) vuonna 2010 puheviestinnän ansioituneena alumnina esimerkillisestä viestintäurastaan.

  • Lisätietoja: 

    asiakaspalvelu(a)snellmanedu.fi
    044 746 2840

    Voit tilata tämän koulutuksen myös räätälöitynä työyhteisöösi.

  • Hinta: 

    159 € sisältää opetuksen ja koulutusmateriaalin.

    Hinta ei sisällä, eikä siihen lisätä arvonlisäveroa. Valittavanasi on kaksi eri maksuvaihtoehtoa, Paytrailin monet maksutavat tai SnellmanEDUn laskutus. Katso lisätietoa ilmoittautumisesta ja maksutavoista


Ryhmäilmoittautumiset