Tuloksellinen verkkomainonta, perusteet: Google Ads ja Meta (Facebook ja Instagram)

Ajankohta
21.03.2023 - 28.03.2023
Paikka
Iisalmessa
Hinta
150,00
Ilmoittaudu viimeistään
08.03.2023
Ryhmäilmoittautumiset

Kuvaus

Verkkomainonnan avulla voidaan tavoittaa paitsi aktiivisesti organisaatiosi palveluja tai tuotteita etsivät asiakkaat myös asiakasprofiililtaan kohderyhmäänne vastaavat potentiaaliset asiakkaat.

Verkon tunnetuimmat mainosalustat Google Ads ja Meta (Facebook ja Instagram) tarjoavat moninaisia mahdollisuuksia asiakkaidesi tavoittamiseen: mainontaa voidaan Googlen hakusanamainonnan avulla kohdentaa kävijän käyttämien hakusanojen tai -fraasien perusteella, kun taas Googlen Display-mainonta sekä Metan mainonta voidaan kohdentaa esimerkiksi kävijöille, jotka ovat tietyn ikäisiä tai kiinnostuneita tai ostoaikeissa olevia tietystä tuote- tai palvelukategoriasta.

Mainonnan tuloksellisuutta pystytään mittaamaan hyvin tarkasti ja hyödyntäen mainostyökalun tarjoamia mittaus- ja optimointityökaluja. Esimerkiksi lanka- ja käsityötarvikekauppa Riikka-Piikka Oy:n kanssa on saavutettu verkkokaupan mainonnassa parhaimmillaan jopa yli 25-kertainen mainonnan tuotto mitattavissa olevana verkkokauppamyyntinä. Mainontaa voidaan kuitenkin hyödyntää riippumatta, millaista organisaation toiminta on, eli väliä ei ole myydäänkö palveluita vai tuotteita ja tapahtuuko myynti verkossa vai verkon ulkopuolella.

Tässä koulutuksessa käydään läpi, kuinka tuloksellista verkkomainontaa tehdään aina tavoitteenasetannasta tulosten mittaamiseen ja mainoskampanjoiden optimointiin. Keskitymme Google Adsissa hakusanamainontaan ja Metassa kuvamuotoisen mainoskampanjan luomiseen Facebookiin ja halutessa Instagramiin. Tässä koulutuksessa ei luoda konversioita tai asenneta Meta Pikseliä.

Sisältö

21.3.

  • Verkkomainonnasta yleensä
    • tavoitteenasetanta
    • kohdennus
    • toimiva sisältö
    • mittaaminen – Google Ads
    • eri mainosmuodot
    • kampanjan luominen
    • tulosten mittaaminen ja analysointi

28.3.

  • Meta mainostyökaluna
    • eri mainosmuodot
    • mainostenhallinta
    • kampanjan luominen
    • tulosten mittaaminen ja analysointi

Aika ja paikka

ti 21.3. 13.00 – 15.15
ti 28.3. 13.00 – 15.15
Lähiopetus Iisalmessa

Kohderyhmä

Kohderyhmänä koulutuksessa ovat organisaatioiden markkinointia tekevät työntekijät. Ennakkotietoja tai -taitoja aiheesta ei tarvita. Organisaation tulee kuitenkin käyttää Facebookia markkinoinnissaan, eli sillä tulee olla Facebook-sivu, johon koulutukseen osallistuvalla henkilöllä tulee olla ylläpito-oikeus. Jokaisen osallistujan tulee ottaa koulutukseen mukaan oma kannettava tietokone, jolla ohjatusti harjoitellaan kampanjoiden luomista.

Osaamistavoitteet

Koulutuksen suoritettuaan opiskelija osaa…

  • luoda kampanjoita Google Adsin ja Metan mainostyökaluilla
  • löytää oman kohderyhmäsi mainonnan avulla
  • tehdä houkuttelevaa ja vaikuttavaa mainossisältöä
  • analysoida mainonnan tuloksellisuutta suhteessa tavoitteisiin

Kouluttajat

instructor_img

InFlown yrittäjä, KTM Oskari Uotinen. Oskari on ollut yrittäjänä 13 vuoden ajan keskittyen auttamaan yrityksiä tekemään tuloksellista ja mitattavaa markkinointia. Oskari on auttanut mm. sellaisia organisaatioita kuin Kuopion kaupunki, Avain Asumisoikeus Oy, Savon Sanomat Oy ja Savon Yrittäjät ry.

  • Toteutus: 

    Snellman-kesäyliopiston koulutus
    Lähikoulutus Iisalmessa. Koulutuksen alussa on lyhyt alustus verkkomainontaan, jonka jälkeen siirrytään työpajamuotoiseen työskentelyyn: jokaisen osallistujan tulee ottaa koulutukseen mukaan oma kannettava tietokone, jolla ohjatusti harjoitellaan kampanjoiden luomista.

  • Lisätietoja: 

    Niina Räsänen, suunnittelija
    niina.rasanen(a)snellmanedu.fi
    044 746 2863

    asiakaspalvelu(a)snellmanedu.fi
    044 7462840
    Voit tilata tämän koulutuksen myös räätälöitynä työyhteisöösi.

  • Hinta: 

    150 €
    Hinta ei sisällä, eikä siihen lisätä arvonlisäveroa. Valittavanasi on kaksi eri maksuvaihtoehtoa, Paytrailin monet maksutavat tai SnellmanEDUn laskutus. Katso lisätietoa ilmoittautumisesta ja maksutavoista


Ryhmäilmoittautumiset