Sitouttaminen ja konversiot sosiaalisessa mediassa -verkkokoulutus

Ajankohta
19.04.2023 - 19.04.2023
Paikka
Etäopetus
Hinta
195,00
Ilmoittaudu viimeistään
04.04.2023
Ryhmäilmoittautumiset

Kuvaus

• Onko tuottamasi sisältö sosiaalisessa mediassa kiinnostavaa?
• Tavoitatko sosiaalisen median sisällöllä uusia seuraajia?
• Onnistutko sitouttamaan tuottamallasi sisällöllä somekanavasi seuraajia?
• Muuntuvatko tykkäämiset tai klikkaukset asiakkaan konkreettisiksiteoiksi?

Kiinnostava sosiaalisen median sisältö tavoittaa ja sitouttaa. Hyvä viestintä ja markkinointi sosiaalisessa mediassa on muutakin kuin satunnainen Facebook-päivitys. Tärkeimpiä tekijöitä sosiaalisen median viestinnässä ja markkinoinnissa ovat strategia ja sisältö. Vaikuttavassa sosiaalisen median viestinnässä seuraajamäärää on kasvatettava, ja asiakkaat on onnistuttava sitouttamaan. Lisäksi sosiaalisen median viestinnälle asetetut tavoitteet pitäisi pystyä saavuttamaan. Tavoite voi olla uutiskirjeen tilaaminen, ostotapahtuma, sähköpostilistalle liittyminen jne.

• Onko tuottamasi sisältö sosiaalisessa mediassa kiinnostavaa?
• Tavoitatko sosiaalisen median sisällöllä uusia seuraajia?
• Onnistutko sitouttamaan tuottamallasi sisällöllä somekanavasi seuraajia?
• Muuntuvatko tykkäämiset tai klikkaukset asiakkaan konkreettisiksi teoiksi?

Liiketoiminnassa ja sosiaalisen median hyödyntämisessä kaikki lähtee tavoitteista. Tavoitteisiin pitää laatia mittarit, joilla arvioidaan onnistumista.
• Miten mittaat, oletko onnistunut sosiaalisen median sisältötuotannossa ja tavoitteiden saavuttamisessa?
• Oletko tarkastellut verkkokauppasi tai sivustosi some-mittareita esim. konversioita ja sitouttamista?
• Mitä sitouttaminen ja konversiot oikeastaan tarkoittavat käytännössä?

Tässä koulutuksessa perehdyt sitouttamiseen ja konversioihin.

Sisältö

Sitoutuminen (engangement)
o yritystilit ja bio
o tavoitteet, mitä mittareita kannattaa seurata?
o näkyvyyttä uudelle tuotteelle
o näyttökertoja ja kattavuutta
o kommentit ja tykkäykset – mittarit?

• Kattavuus
o Vuorovaikutus
o Mitä seuraajasi tekevä? Mittarit?
o Mitä mittareita?

• Konversiot
o Mitä ovat konversiot?
o Konversiokampanjoiden käyttömahdollisuudet
o Mitä mittareita?

• Videonäytöt
o Liikkuva kuva
o Instagram, Facebook, TikTok – huomioita
o Mitä mittareita?

• Uudet seuraajat vs vanhat seuraajat
• Klikit
o Tavoitteen tietylle nettisivulle, miksi?
o Google Analytics• Maininnat ja taggaus
o taggauksen perusteet, kampanjat

• Videonäytöt
o Hyödynnä kaikilla ja kaikissa sosiaalisen
median alustoilla

• Esimerkkejä ja muita mittareita?

Aika ja paikka

Keskiviikkona 19.4. klo 9-15, etäopetus.

Kohderyhmä

Koulutus on tarkoitettu kaikille sosiaalista mediaa työssään käyttäville, sisällöntuottajille, bloggareille, markkinoista ja myynnistä vastaaville, verkkokauppiaille, yrittäjille, asiantuntijoille, esihenkilöille ja päättäjille.

Kouluttajat

Teknologia- ja tietoasiantuntija Jarkko Koivuniemi, Suomen ammattipuhujat Oy

  • Toteutus: 

    Yhteistyössä Mikkelin kesäyliopiston kanssa, etäopetus.

  • Lisätietoja: 

    Karin Johnson, koulutuskoordinaattori
    karin.johnson(a)snellmanedu.fi
    044 746 2842

    asiakaspalvelu(a)snellmanedu.fi
    044 746 2840

  • Hinta: 

    195 €

    Hinta ei sisällä, eikä siihen lisätä arvonlisäveroa. Valittavanasi on kaksi eri maksuvaihtoehtoa, Paytrailin monet maksutavat tai SnellmanEDUn laskutus. Katso lisätietoa ilmoittautumisesta ja maksutavoista


Ryhmäilmoittautumiset