Puhe-judon peruskurssi – tunnepitoisten asiakastilanteiden ammattimainen hallinta

Ajankohta
31.08.2022 - 31.08.2022
Paikka
Etäopetus
Hinta
110,00
Ilmoittaudu viimeistään
18.08.2022
Ryhmäilmoittautumiset

Kuvaus

Puhe-Judo™ on käytännönläheinen vuorovaikutustoimintamalli tunnepitoisten vuorovaikutus- ja kohtaamistilanteiden ammattimaiseen hallintaan, jota on koulutettu Suomessa jo 20 vuoden ajan tuhansille ammattilaisille. Se tarjoaa tekniikoita tunnekuohussa olevan ihmisen rauhoitteluun vuorovaikutuksen keinoin, ammattilaisen jaksamista ja työhyvinvointia unohtamatta.

Sisältö

– Mistä tekijöistä pettymys tai haastava käytös voi johtua – voiko tekijöihin vaikuttaa?
– Tunnetilojen purkaminen ja hallitseminen tehokkaasti
– Miten hallita omia tunteita vaikeissa palvelu- ja viestintätilanteissa?
– Assertiivisuuden eli oikeanlaisen jämäkkyyden merkitys viestinnän onnistumisessa
– Miten asetetaan ammattimaisesti käytökselle tai vaatimuksille rajat?
– Kuuntelu ja kohtelu – yksinkertaisilla keinoilla kohti onnistunutta viestintää
– Mitä ”Aggressio-oppineen” kohtaamisesta ja rauhoittelusta pitää tietää, jotta tilanne voidaan hallita?
– Ensivaikutelman ja ennakkoasenteiden vaikutus tilanteen hallintaan
– Kehonkielen taikaa, mitä ovat rauhoittavat eleet?
– Draaman kaari: aloitus, rauhoittelu, ratkaisun etsiminen ja tilanteen tyylikäs päättäminen
– Puhe-Judon™ helposti muistettavat peruslauseet, tekniikat ja askelkuviot
– Tilanteen jälkeen tehtävät toimet – työkyvyn varmistaminen ja palautumisen jouduttaminen

Aika ja paikka

31.08.2022 klo 09:00 – 12:30, verkkototeutus

Kohderyhmä

Ammattilaiset, joiden työ sisältää tunnepitoisia vuorovaikutus- ja kohtaamistilanteita.

Osaamistavoitteet

Koulutuksen tavoitteena on antaa osallistujalle käyttöönsä käytännönläheisiä työkaluja kasvotusten ja puhelimessa tapahtuviin vuorovaikutustilanteisiin, joissa asiakas voi olla pettynyt, turhautunut, kiihtynyt tai jonkin muun voimakkaan tunteen valassa.

Muut hyödyt osallistujalle:

1. Tilanteista aiheutuvan stressin ja kuormituksen vähentäminen sekä palautumisen tehostuminen
2. Tyytyväisemmät asiakkaat neuvonta-, reklamaatio- sekä palvelutilanteissa
3. Palvelutilanteisiin kuluvan ajan tehostuminen

Kouluttajat

instructor_img

Mika Vesala, Mielenrauha Oy.

Mika on koulutukseltaan luokanopettaja ja työskennellyt opettajana yli kymmenen vuotta, joista erityisopettajana reilu kahdeksan vuotta. Kolmen vuoden kokemus koulutussuunnittelijana Kotiryhmä-verkosto ry:ssä, suunnitellen heille koulutuskokonaisuuksia joissa haastavat kommunikointitilanteet olivat tärkeä osa koulutuskokonaisuutta.

Mikan pitämien koulutuksien palautteissa kiitellään hänen käytännönläheistä sekä keskustelevaa tyyliä – sekä ymmärrystä eri toimialojen kohtaamiin haastaviin asiakastilanteisiin. Mikan kokemus erityisopettajana on antanut Mikalle myös omaa kokemuspohjaa miten omasta jaksamisesta, asenteesta sekä hyvinvoinnista pidetään huolta haastavassa työympäristössä.

Muu informaatio

Kurssille osallistuminen edellyttää toimivaa verkkoyhteyttä sekä tietokonetta/älylaitetta. Opetuksessa käytettävä sovellus ilmoitetaan ennen kurssin alkua ja se tulee ladata tietokoneelle/laitteelle itsenäisesti ennen kurssin alkua.

  • Toteutus: 

    Yhteistyössä Hämeen kesäyliopiston kanssa, verkko-opetus.

  • Lisätietoja: 

    Karin Johnson, koulutuskoordinaattori
    karin.johnson(a)snellmanedu.fi
    044 746 2842

    asiakaspalvelu(a)snellmanedu.fi
    044 746 2840

  • Hinta: 

    110 €

    Hinta ei sisällä, eikä siihen lisätä arvonlisäveroa. Valittavanasi on kaksi eri maksuvaihtoehtoa, Paytrailin monet maksutavat tai SnellmanEDUn laskutus. Katso lisätietoa ilmoittautumisesta ja maksutavoista


Ryhmäilmoittautumiset