Palvelumuotoilu asiantuntija- ja projektityössä

Ajankohta
02.06.2022 - 23.06.2022
Paikka
Etäopetus
Hinta
159,00
Ilmoittaudu viimeistään
05.05.2022
Ryhmäilmoittautumiset

Kuvaus

Mitä palvelumuotoilu on ja mitä palvelumuotoilu ei ole? Missä vaiheessa projektia palvelumuotoilun menetelmät ja asiakaslähtöinen näkökulma tulee huomioida? Millä tavalla ja missä järjestyksessä palvelumuotoilun työkaluja voi soveltaa asiantuntija- ja kehittämistyössä? Mikä on aitoa osallistamista ja millaisesta osallistamisesta ei ole hyötyä?

Näihin kysymyksiin saat vastauksen tässä käytännönläheisessä webinaarisarjassa. Lisäksi saat paljon vinkkejä mistä löytää lisätietoa palvelumuotoiluymmärryksen syventämiseen, ja opit käyttämään muutamaa keskeisintä palvelumuotoilun työkalua: palvelumuotoilun projektointi, asiakasempatiakartta, palvelupolku, palvelun tuotantokaavio.

Olet ehkä kuullut palvelumuotoilusta ja kenties päässyt seuraamaan palvelumuotoiluprojektia sivusta, mutta et ole itse toteuttanut sitä. Olet ehkä aloittamassa projektia, jossa asiakkaat ja sidosryhmät tulisi huomioida aiempaa paremmin. Sinulla on työn alla kenties sisäinen, henkilöstöä osallistava kehittämisprojekti.

Kenties olet pohtinut kuinka paketoida palvelukokonaisuuksia tai tapahtumia entistä paremmin ja kiinnostavammin asiakkaiden ja sidosryhmien näkökulmasta. Työskentelet sitten julkisella, kolmannella tai ensimmäisellä sektorilla, on palvelumuotoilun tulokulma hyvin todennäköisesti sovellettavissa omaan työhösi!

Sisältö

to 2.6. klo 13–14.30: Palvelumuotoilu on tapa edetä aidosti asiakastarve edellä
– Asiakas- ja työntekijäymmärrys
– Kuka on asiakas? Asiakkaan sitouttaminen
– Palvelupolku, asiakkaan empatiakartta
– Lyhyt haastattelu: yksityisen sektorin asiantuntija.
to 9.6. klo 13–14.30: Malta tarkentaa fokus. Työkalut projektin rajaamiseen
– Palvelumuotoilun tuplatimantti
– Tavoitteen määrittely
– Palvelumuotoilun projektointi
– Lyhyt haastattelu: julkisen sektorin projektityöntekijä.
to 16.6. klo 13–14.30: Haasta oma näkökulmasi eli aidon yhteiskehittämisen kulmakivet
– Asiakas- ja henkilöstö yhdessä. Palvelun laatukuilut.
– Testaus ja palaute
– Suunnittele toimiva yhteiskehittämisen työpaja
– Lyhyt haastattelu: kolmannen sektorin asiantuntija.
to 23.6. klo 13–14.30: Tunnista kehityskohteet ja ota opiksi. Palvelumuotoiluprosessin läpivienti
– Ketterät kokeilut. Palvelumuotoilutiimi.
– Mittarointi
– Palvelun tuotantokaavio
– Opitun reflektointia pienryhmissä

Aika ja paikka

Torstaisin klo 13.00-14.30
(2.6., 9.6., 16.6., 23.6.)

Kohderyhmä

Tämä koulutus on tarkoitettu erityisesti asiantuntija- ja projektityöntekijöille, mutta soveltuu myös kaikille muille aiheesta kiinnostuneille. Maksimiosallistujamäärä 25.

Kouluttajat

instructor_img

VTM, Silja Huttunen (Toimisto2030) on kouluttanut palvelumuotoilua erilaisille kohderyhmille yksityisellä sektorilla, julkishallinnossa sekä kolmannella sektorilla. Silja käyttää itse palvelumuotoilua omassa asiakastyössä ja myynnin tukena, sekä fasilitoi asiakkaidensa palvelumuotoiluprosesseja. Siljaa motivoi saada osallistujat oivaltamaan palvelumuotoilun merkitys ja viemään oivalluksia käytäntöön pienin ja määrätietoisin askelin.

 

www.toimisto2030.fi/

  • Toteutus: 

    Snellman-kesäyliopiston koulutus

    Koulutukseen sisältyy yhteensä neljä puolentoista tunnin webinaaria. Jokaisen webinaarin aikana käydään läpi:
    – Oivalluttava luento päivän aiheesta n. 30 min
    – Palvelumuotoilun työkalu ja sen hyödyntäminen (pienryhmäkeskustelu) n. 30 min
    – Oivalluksia käytännön esimerkkien/ haastattelun kautta palvelumuotoilun hyödyntämisestä n. 30 min

  • Lisätietoja: 

    Outi Savolainen, suunnittelija
    outi.savolainen(a)snellmanedu.fi
    044 746 2846

    asiakaspalvelu(a)snellmanedu.fi
    044 746 2840

  • Hinta: 

    159 €

    Hinta ei sisällä, eikä siihen lisätä arvonlisäveroa. Valittavanasi on kaksi eri maksuvaihtoehtoa, Paytrailin monet maksutavat tai SnellmanEDUn laskutus. Maksusuunnitelma: 3 erää. Katso lisätietoa ilmoittautumisesta ja maksutavoista.


Ryhmäilmoittautumiset