Mindfulness stressinhallinnan tukena

Ajankohta
26.03.2022 - 26.03.2022
Paikka
Varkaudessa
Hinta
79,00
Ilmoittaudu viimeistään
13.03.2022
Ryhmäilmoittautumiset

Kuvaus

Tunnetko itsesi stressaantuneeksi ja uupuneeksi tai onko sinulla uniongelmia? Haluaisit kuitenkin oppia ottamaan vastuuta omasta hyvinvoinnistasi sekä jaksamisesta. Tule silloin mukaan Mindfulness stressinhallinnan tukena -koulutukseen!

Mindfulness-harjoitteiden on todettu vähentävän stressiin reagoimista ja nopeuttavan stressistä palautumista. Mindfulness-taidot auttavat tulemaan tietoiseksi mielemme ja kehomme viesteistä. Kun yhteys omaan itseen toimii, kykenemme tunnistamaan omat rajamme ja huolehtimaan parhaalla mahdollisella tavalla jaksamisestamme ja rajojemme pitävyydestä.

Sisältö

Uupumusta kohti ajautuva voi olla jatkuvasti jännittynyt, vihainen tai masentunut. Pitkittynyt negatiivinen stressi ja palautumisen laiminlyönti vähentävät merkittävästi jaksamista.

Stressin ensioireet kertovat, että nyt on aika hellittää ja levätä. Stressistä palautuminen on tärkeä taito, jota voi ja kannattaa opetella. Mitä nopeammin stressin oireet tunnistaa itsessään, sitä parempi, sillä hermosto palautuu uupumuksesta hitaasti.

Mindfulness-harjoitteiden on todettu vähentävän stressiin reagoimista ja nopeuttavan stressistä palautumista. Mindfulness-taidot auttavat tulemaan tietoiseksi mielemme ja kehomme viesteistä. Kun yhteys omaan itseen toimii, kykenemme tunnistamaan omat rajamme ja huolehtimaan parhaalla mahdollisella tavalla jaksamisestamme ja rajojemme pitävyydestä.
Mindfulnessin avulla opit kiinnittämään huomion hengitykseesi ja rauhoittamaan hengityksen avulla itsesi sekä tunnistamaan stressioireet ja ennaltaehkäisemään uupumusta.

Mitä koulutuksessa tehdään?

Käymme läpi teoriaa (hengitys ja stressi) sekä teemme erilaisia mindfulness-harjoitteita. Koulutukseen sisältyvät myös ohjatut mindfulnessnauhoitteet, jotka tukevat stressinhallintaa ja rentoutumista.

Mitä koulutuksessa voit oppia?

Miten mindfulnessin avulla opit olemaan tietoinen hengityksestäsi sekä
rauhoittamaan itsesi.

Miten stressin vaikutukset näkyvät ajattelussamme, käyttäytymisessämme ja
fyysisesti kehossamme.

Miten mindfulnessin avulla opit tunnistamaan stressioireet ja ennaltaehkäisemään uupumusta.

Miten opit tiedostamaan omat rajasi, pitämään niistä kiinni sekä ottamaan vastuun omasta hyvinvoinnistasi ja jaksamisestasi.

Aika ja paikka

La 26.3.2022 klo 10.00-15.00, Varkaus

Kohderyhmä

Sopii sinulle, jos tunnet itsesi stressaantuneeksi ja uupuneeksi tai murehdit jatkuvasti ja ajattelet asioista negatiivisesti tai sinulla on uniongelmia tai haluat oppia uusia keinoja oman hyvinvointisi ja arjen hallinnan tueksi.

Enintään 16 osallistujaa.

Osaamistavoitteet

Koulutuksen tavoitteena on, että mindfulness auttaa sinua tiedostamaan hengityksesi ja rauhoittaa sinua arjen eri tilanteissa ja parantaa keskittymiskykyäsi, priorisointitaitojasi ja kykyäsi ”ottaa etäisyyttä” asioihin ja tilanteisiin.

Kouluttajat

Mindfulness-ohjaaja Anne-Kristiina Kolehmainen

  • Toteutus: 

    Snellman-kesäyliopiston koulutus

  • Lisätietoja: 

    Miia Impiö,suunnittelija
    miia.impio@snellmanedu.fi, 040 713 8664

    asiakaspalvelu@snellmanedu.fi
    044 746 2840

  • Hinta: 

    79 €

    Hinta ei sisällä, eikä siihen lisätä arvonlisäveroa. Valittavanasi on kaksi eri maksuvaihtoehtoa, Paytrailin monet maksutavat tai SnellmanEDUn laskutus. Katso lisätietoja ilmoittautumisesta ja maksutavoista


Ryhmäilmoittautumiset