Hybridiopetus – kuinka se tehdään laadukkaasti?

Ajankohta
16.03.2022 - 14.04.2022
Paikka
Joustava
Hinta
160,00
Ilmoittaudu viimeistään
09.03.2022
Ryhmäilmoittautumiset

Kuvaus

Kuinka suunnitella ja toteuttaa laadukasta sekä innostavaa hybridiopetusta? Kuinka taklata mahdolliset haasteet hybridikoulutusten parissa? Jännittääkö tai hirvittääkö hybridikoulutus? Tässä koulutuksessa kampitetaan haasteet keskustelun ja kokeilujen avulla ja otetaan samalla askel yhdessä kohti uutta normaalia!

Siirtymä kohti hybridi-koulutusmallia ei ole enää tulevaisuutta vaan tätä päivää. Koulutuksen toteuttaminen hybridimallilla vaatii kuitenkin hyvin spesifejä taitoja ja kykyä huomioida erilaiset yksilöt ja osallistujaryhmät, sillä useimmiten hybridillä tarkoitetaan koulutusta, johon osallistuu samanaikaisesti sekä läsnäolevia osallistujia että etänä osallistuvia.

Hybridiopetus – miten se tehdään laadukkaasti? -koulutuksessa käymme läpi miten suunnitella onnistunut hybriditoteutus siten, että molempien lähi- ja etäryhmien opiskelijat huomioidaan tasa-arvoisesti. Tätä kautta molempien osallistujaryhmien oppimiskokemus on tasavertainen sekä turvallinen. Hybridikoulutuksen suunnittelussa lähdetään liikkeelle edellä mainituista lähtökohdista ja mahdollisuudet joustavaan opetusmalliin sisällytetään suunnitteluun jo ensi metreiltä lähtien.

Sisältö

Koulutus koostuu kahdesta 3 tunnin vuorovaikutteisesta teoriapainotteisesta koulutuspäivästä sekä kahdesta 3 tunnin demopäivästä, jossa osallistujat pääsevät konkreettisesti harjoittelemaan hybridiopetuksen toteuttamista pienryhmissä. Koulutus rakentuu SnellmanEDUn JOO-mallin (Joustavan opetuksen ja oppimisen laatumalli) ympärille. Lue lisää blogistamme!

Koulutus tulee olemaan erittäin vuorovaikutteinen, aktivoiva ja yhteiselle tekemiselle perustuva. Tämä ei ole yksisuuntaista tiedonjakoa, vaan osallistujat tulevat olemaan aktiivisessa roolissa, keskustelemaan toistensa kanssa ja jakamaan omia kokemuksiaan. Koulutus sisältää erilaisia virtuaalisia aktiviteetteja ja pienryhmäkeskusteluita.

Osallistujat tulevat tekemään lyhyen, soveltavan välitehtävän koulutuskertojen välillä, jonka tarkoituksena on auttaa osallistujaa omaksumaan ja soveltamaan koulutuksessa saatavia oppeja. Koulutuksen aikana osallistujat pääsevät myös konkreettisesti suunnittelemaan ja toteuttamaan hybridiopetusta.

Koulutukseen osallistujat saavat mukaansa työkirjan, joka jää heille henkilökohtaiseksi työkaluksi myöhempää käyttöä varten.

Aika ja paikka

Keskiviikko 16.03. klo 17-20
Keskiviikko 30.03. klo 17-20
Keskiviikko 13.4. klo 17-20
Torstai 14.4. klo 17-20

Voit osallistua koulutukseen etänä tai tulla Kuopioon lähiopetukseen. Ilmoitathan ”Lisätietoa”-kentässä, millä tavalla aiot/haluat koulutukseen osallistua. Valinnastasi huolimatta voit esim. sairastumistapauksessa muuttaa osallistumistapaasi.

Kohderyhmä

Koulutus soveltuu erityisesti koulutusorganisaatioille, suunnittelijoille, kouluttajille ja opettajille, ketkä osallistuvat koulutusten suunnitteluun ja toteutukseen omassa työssään.

Osaamistavoitteet

Koulutuksen suoritettuaan osallistuja:
-hahmottaa, mistä hybridikoulutuksessa on kysymys ja mitkä ovat hybridikouluttamisen reunaehdot
-tunnistaa, milloin koulutus kannattaa toteuttaa hybridimallilla
-ymmärtää, kuinka lähteä suunnittelemaan hybridikoulutuksia
-osaa rakentaa ja määritellä tavoitteet kahdelle erilaiselle kohdeyleisölle
-osaa aktivoida kahta erilaista kohdeyleisöä siten, että molemmat saavat onnistuneet koulutuskokemukset
-osaa huomioida oppijoiden yksilölliset oppimistarpeet
-soveltaa erilaisia työkaluja hybridikoulutuksen toteuttamisessa

Kouluttajat

instructor_img

Heidi Wahl (KM) on yrittäjä ja virtuaalisen koulutuksen ja fasilitoinnin asiantuntija. Hän on työskennellyt verkko- ja virtuaalikoulutuksen asiantuntijana ja kehittäjänä, ja ollut mukana esimerkiksi perustamassa virtuaalisen luokkahuoneen konseptia globaalin vähittäiskaupan organisaation Pohjois-Euroopan maihin.

Heidi on taustaltaan kasvatustieteiden maisteri yleisen ja aikuiskasvatustieteen puolelta, ja hän on myös suorittanut Certificate in Designing Online Learning-sertifikaatin (The Learning and Performance Institute UK). Heidille keskeistä on opettaa ja kouluttaa uutta tietoa ja uusia taitoja siten, että ne ovat heti sovellettavissa käytäntöön. Hänelle on ehdottoman tärkeää konkretisoida omissa koulutuksissaan se, miten virtuaalinen koulutus ja fasilitointi saadaan toimimaan ilman puhuvia päitä tai virtuaaliväsymystä.

Niina Räsänen on suunnittelija-oppimismuotoilija, jonka työnkuvaan kuuluu koulutusten suunnittelua ja tuottamista sekä koulutuspalvelujen kehittämistä sekä innovointia. Niina on työskennellyt verkkopedagogina ja tehnyt Joustavan opetuksen ja oppimisen laatumalliin tehdyn taustatutkimuksen ja tiedonkeruun sekä koostanut aineiston nykyiseen JOO-mallin muotoon. Hänellä on aikuisopettajan pedagoginen pätevyys (A 794/2004) ja hän valmistuu keväällä 2022 sosiaalipsykologiksi (YTM). Niinalla on laaja ymmärrys siitä, kuinka sosiaalinen maailma rakentuu ja kuinka sen jäsenet ovat vuorovaikutuksessa keskenään ja sitä kautta muovaavat toisiaan. Niinan intohimona työssä on kokeilun kautta luoda uusia innostavia oppimiskokemuksia.

  • Toteutus: 

    Snellman-kesäyliopiston koulutus

    Koulutus toteutetaan JOO-mallin mukaisesti hybridiopetuksena. Voit siis valita osallistutko koulutukseen etänä vai tuletko Kuopioon lähiopetukseen.

    Koulutusalustana toimii Adobe Connect. Koulutuksen aikana käytetään myös muita vuorovaikutus- ja osallistamistyökaluja.
    Osallistuja tarvitsee:
    -Tietokoneen
    -Mikilliset kuulokkeet
    -Rauhallisen tilan, josta osallistua

  • Lisätietoja: 

    Niina Räsänen, suunnittelija
    niina.rasanen(a)snellmanedu.fi
    044 746 2863

    asiakaspalvelu(a)snellmanedu.fi
    044 7462840

  • Hinta: 

    160 €
    Hinta ei sisällä, eikä siihen lisätä arvonlisäveroa. Valittavanasi on kaksi eri maksuvaihtoehtoa, Paytrailin monet maksutavat tai SnellmanEDUn laskutus. Katso lisätietoa ilmoittautumisesta ja maksutavoista


Ryhmäilmoittautumiset

Saattaisit olla kiinnostunut myös näistä