Palvelumuotoilu kestävien ratkaisujen tukena

240,00

Paikkoja jäljellä: 34

Ryhmäilmoittautumiset
  • Missä: Verkossa
  • Viimeinen ilmoittautumispäivä: 23.03.2021
  • Alkaa - Loppuu: 30.03.2021 - 25.05.2021

Kuvaus

Valmennuskokonaisuus toteutuu. Vielä ehdit ilmoittautua!

 

Muuttuva maailma edellyttää meiltä kaikilta joustavuutta sekä liiketoimintaympäristön että asiakkaiden toimintaympäristön muuttuessa. Mutta mistä uudet ratkaisut ja muutosjoustavuus? Mikä avuksi kun sisäiset prosessit eivät riittävästi taivu nopeisiin muutostarpeisiin? Tervetuloa haastamaan omaa ajattelua ja oppimaan uusia toimintamalleja. Jokaisessa valmennuksessa saat yhden työkalun ja kehittämistehtävän. Tämän valmennuskokonaisuuden aikana saat case esimerkkejä yrityksen vastuullisuuden kehittämiseen ja voit halutessasi toteuttaa pienen palvelumuotoilun kehittämisprosessin.

Sisältö

Palvelumuotoilu on lähestymistapa joka on kehitetty vastaamaan muuttuvan maailman tarpeisiin: perehtymällä asiakkaan näkökulmaan. Osallistamalla sekä asiakas että työyhteisö ketterään kehittämiseen saadaan konkreettista tietoa toimintaympäristöstä ja varmistus siitä, ollaanko menossa oikeaan suuntaan. Aidosti kestävien ratkaisujen avaimet löytyvät asiakasrajapinnasta ja vaikka ne ovat haastavia toteuttaa, apuna toimivat eri toimialojen välinen yhteistyö ja yhteiskehittäminen.

30.3. Mitä on palvelumuotoilu? Kaikki lähtee asiakkaasta.

Vieraana: Noora Alarauhio, Lindström Group Oy: Case Asiakkaan kanssa kehitettävät työvaatteet

13.4. Rajattu palvelumuotoiluprosessi on ketterä. Vieraana: Minna Rantama, Kumous. Case iterointi ja mitattavat tavoitteet vaalikoneprojektissa.

 27.4. Yhteiskehittäminen on avain kestäviin ratkaisuihin. Vieraana: Hanna-Leena Pesonen, Lapin Liitto. Case yhteiskehittäminen Lapin tulevaisuustyössä.

11.5. Ratkaisun mallinnus ja pilotointi. Vieraana: Ville-Veikko Piispanen, Itä-Suomen Yliopisto. Case kestävien ratkaisujen ketterät kokeilut ja kestävien ratkaisujen haasteet.

25.5. Kestävistä ratkaisuista liiketoimintaetua. Vieraana: Jarkko Pellikka, Nokia. Case suuryritysten kestävät ratkaisut suunnannäyttäjinä.

Kunkin verkkovalmennuksen alkuun sisältyy pieni aiheeseen herättelevä tehtävä tai keskustelu, jota seuraa havainnollistava luento-osuus päivän aiheesta. Tauon jälkeen kussakin valmennuksessa kuullaan haastateltavan vieraan avulla käytännön esimerkkejä palvelumuotoilun hyödyntämisestä eri sektoreilla. Lopuksi osallistujille esitellään päivän aiheeseen liittyvä työkalu, sekä valinnainen tehtävänanto itseohjautuvaan työskentelyyn valmennuskertojen välillä. Valmennuksen aikana pääset kokeilemaan Pollev ja Padlet – virtuaalisia yhteiskehittämisen työkaluja. Kysymyksille on varattu aikaa valmennuksen loppupuolella.

Aika ja paikka

Tiistaisin klo 9-11:45
(30.3., 13.4., 27.4., 11.5., 25.5.2021)

Kohderyhmä

Valmennus on tarkoitettu esimiehille, asiantuntijoille ja työntekijöille organisaation eri tasoilla, jotka toimivat strategisissa tehtävissä, asiakastyössä tai tukiprosesseissa.

Kouluttajat

instructor_img

VTM, Silja Huttunen (Toimisto2030) on kouluttanut palvelumuotoilua erilaisille kohderyhmille yksityisellä sektorilla, julkishallinnossa sekä kolmannella sektorilla. Silja käyttää itse palvelumuotoilua omassa asiakastyössä ja myynnin tukena, sekä fasilitoi asiakkaidensa palvelumuotoiluprosesseja. Siljaa motivoi saada osallistujat oivaltamaan palvelumuotoilun merkitys ja viemään oivalluksia käytäntöön pienin ja määrätietoisin askelin.

 

www.toimisto2030.fi/

  • Toteutus: 

    Tämä on Snellman-kesäyliopiston koulutus

    Luento-osuudet ja haastattelut tallennetaan.

  • Lisätietoja: 

    Outi Savolainen, suunnittelija
    outi.savolainen(a)snellmanedu.fi
    044 746 2846

    asiakaspalvelu(a)snellmanedu.fi
    044 746 2840

  • Hinta: 

    240 €
    Hinta ei sisällä, eikä siihen lisätä arvonlisäveroa. Ilmoittautuessasi voit maksaa koulutuksen heti tai valita laskun, jonka maksat koulutuksen alkaessa.