Kuvaus
Miten empatia liittyy luottamuksen rakentamiseen? Entä ongelman ratkaisuun? Oletko joskus pohtinut, että onko tuloksellinen myyntityö asiakkaan ylipuhumista tai manipulointia? Tuntuuko myyntityö toisinaan kuormittavalta ja koetko siinä jopa eettisiä tai moraalisia ristiriitoja?
Empaattinen myyntityö – koulutuksen kautta ymmärrät, mitä eroa on perinteisellä myynnillisellä vuorovaikutuksella ja dialogilla. Koulutus herättää ajattelemaan myyntityötä hyvin erilaisesta näkökulmasta, joka on perinteistä myyntikoulutusta inhimillisempää. Koulutuksen myötä opit vahvistamaan ja lujittamaan luottamusta asiakkaaseen. Ymmärrät mitkä ovat tärkeimpiä vaikuttimia luottamuksellisen suhteen rakentamisessa. Sen myötä saat myös valmiuksia pitkäaikaisten asiakassuhteiden rakentamiseen.
Entistä kovempi kilpailu asiakkaista vaikuttaa siihen, kuka myy ja keneltä halutaan ostaa. Nykyaikana kohtaamisen taito on katoamassa kiireen vuoksi. Yksi ihmisen perustarpeista on kohtaamisen ja välittämisen kokemus, jota asiakkaatkin kaipaavat. Myyjä voikin olla asiakkaan arjessa mukavien ja positiivisten kohtaamisten tarjoaja. Empaattisen myyntityön mekanismien oivaltamisella myyntityö voi muuttua myyjää voimaannuttavaksi ja innostavaksi.
Empaattinen myyntityö – koulutus sopii sekä jo myyntityössä toimiville, että aloitteleville henkilöille.
Sisältö
Koulutusohjelma koostuu kahdesta valmennus kerrasta. Ensimmäisen päivän aikana käsitellään empatiaa ja dialogiaa tieteen ja tutkimuksen näkökulmasta. Koulutuspäivä herättää pohtimaan empatiaa ja dialogia sekä niiden mekanismeja käytännönläheisten esimerkkien ja tarinoiden avulla. Toisessa valmennuspäivässä käsitellään ongelmanratkaisutaitoa sekä luottamussuhteen rakentamista, jossa empatia ja dialogia ovat keskeisessä asemassa. Koulutus on osallistava ja vuorovaikutteinen. Koulutus vahvistaa osallistujan ymmärrystä empaattisesta myyntityöstä.
Aika ja paikka
torstai 21.9. klo 12.30-15.30
torstai 5.10. klo 12.30-15.30
Kuopio ja joustava
Voit valita haluatko osallistua lähiopetuspäiviin Kuopiossa vai kokonaan etänä.
Kohderyhmä
Myyntityötä tekevät, asiakaspalvelijat, vuorovaikuttajat
Osaamistavoitteet
Koulutuksen jälkeen opiskelija:
- ymmärtää mikä ero on perinteisellä vuorovaikutuksella ja dialogilla
- ymmärtää mitä on empatia ja minkä vuoksi se on myyntityön keskeisin elementti
- osaa analysoida omaa myyntityötä paremmin vuorovaikutuksen ja vaikuttamisen näkökulmasta
- ymmärtää kuinka luottamuksellisia ja pitkäaikaisia asiakassuhteita rakennetaan ja ylläpidetään
- kokee myyntityön voimavaroja lisäävänä tekijänä
Kouluttajat

Miika Jokitalo (YTM) on sosiaalipsykologi. Hänellä on yli 10 vuoden kokemus myynnin ja markkinoinnin asiantuntijatehtävistä. Myynnin ammattilaisena hän on kiinnostunut ihmisten välisestä dynamiikasta ja vuorovaikutuksesta. Päätyökseen Miika toimii aluepäällikkönä kotimaisessa kunnossapitoyrityksessä.
Ari-Pekka Jokitalo on yritysvalmentaja ja päätyökseen hän toimii kotimaisessa teollisuusyrityksessä myyntijohtajana. Hän on myös sivutoiminen lihasterapeutti. Ari-Pekalla on yli 20-vuoden kokemus yrittäjyydestä ja valmentamisesta. Työn ohella hän on opiskellut yritysjohtamista (YEAT) ja vuorovaikutusta.
-
Toteutus:
Snellman-kesäyliopiston koulutus
Koulutusohjelma sisältää kaksi koulutuspäivää -
Lisätietoja:
Niina Räsänen, suunnittelija
niina.rasanen(a)snellmanedu.fi
044 746 2863asiakaspalvelu(a)snellmanedu.fi
044 7462840 -
Hinta:
130 €
Hinta ei sisällä, eikä siihen lisätä arvonlisäveroa. Valittavanasi on kaksi eri maksuvaihtoehtoa, Paytrailin monet maksutavat tai SnellmanEDUn laskutus. Katso lisätietoa ilmoittautumisesta ja maksutavoista
Ryhmäilmoittautumiset