Webinaari: Empaattinen myyntityö – opi vuorovaikuttamaan voimaannuttavasti

Ajankohta
07.09.2023 - 07.09.2023
Hinta
Maksuton
Ilmoittaudu viimeistään
06.09.2023
Ilmoittaudu tästä!

Kuvaus

Miten empatia liittyy luottamuksen rakentamiseen? Entä ongelman ratkaisuun? Oletko joskus pohtinut, että onko tuloksellinen myyntityö asiakkaan ylipuhumista tai manipulointia? Tuntuuko myyntityö toisinaan kuormittavalta ja koetko siinä jopa eettisiä tai moraalisia ristiriitoja?

Entistä kovempi kilpailu asiakkaista vaikuttaa siihen, kuka myy ja keneltä halutaan ostaa. Nykyaikana kohtaamisen taito on katoamassa kiireen vuoksi. Yksi ihmisen perustarpeista on kohtaamisen ja välittämisen kokemus, jota asiakkaatkin kaipaavat. Myyjä voikin olla asiakkaan arjessa mukavien ja positiivisten kohtaamisten tarjoaja. Empaattisen myyntityön mekanismien oivaltamisella myyntityö voi muuttua myyjää voimaannuttavaksi ja innostavaksi.

Tässä maksuttomassa webinaarissa tutustut asiantuntijoiden Miika ja Ari-Pekka Jokitalon kanssa siihen, mitä eroa on perinteisellä myynnillisellä vuorovaikutuksella ja dialogilla. Webinaari herättää myös ajattelemaan myyntityötä hyvin erilaisesta näkökulmasta, joka on perinteistä myyntikoulutusta inhimillisempää. Webinaarin lopussa esitellään myös lyhyesti syyskuussa 2023 alkavaa Empaattinen myyntityö – opi vuorovaikuttamaan voimaannuttavasti -valmennusta.

Sisältö

Webinaarissa avataan lyhyesti empaattisen myyntityön perusperiaatteita, jotka kiteytyvät empatiaan, dialogiin, ongelmanratkaisuun ja luottamuksen rakentamiseen. Webinaari herättää pohtimaan empatiaa ja dialogia sekä niiden mekanismeja käytännönläheisten esimerkkien ja tarinoiden avulla. Webinaari vahvistaa osallistujan ymmärrystä empaattisesta myyntityöstä.

Aika ja paikka

torstai 7.9. klo 17 – 18.30

Zoom tai Microsoft Teams

Kohderyhmä

Myyntityötä tekevät, asiakaspalvelijat, vuorovaikuttajat

Osaamistavoitteet

Webinaarin jälkeen opiskelija:

  • Ymmärtää mitä on empaattinen myyntityö ja miten se eroaa perinteisestä myyntityöstä
  • Ymmärtää mihin luottamuksellisen asiakassuhteen rakentaminen perustuu ja miten sitä ylläpidetään
  • kokee myyntityön voimavaroja lisäävänä tekijänä

Kouluttajat

Miika Jokitalo (YTM) on sosiaalipsykologi. Hänellä on yli 10 vuoden kokemus myynnin ja markkinoinnin asiantuntijatehtävistä. Myynnin ammattilaisena hän on kiinnostunut ihmisten välisestä dynamiikasta ja vuorovaikutuksesta. Päätyökseen Miika toimii aluepäällikkönä kotimaisessa kunnossapitoyrityksessä.

Ari-Pekka Jokitalo on yritysvalmentaja ja päätyökseen hän toimii kotimaisessa teollisuusyrityksessä myyntijohtajana. Hän on myös sivutoiminen lihasterapeutti. Ari-Pekalla on yli 20-vuoden kokemus yrittäjyydestä ja valmentamisesta. Työn ohella hän on opiskellut yritysjohtamista (YEAT) ja vuorovaikutusta.

  • Toteutus: 

    Tilaisuus järjestetään etänä.

  • Lisätietoja: 

    Niina Räsänen, suunnittelija
    niina.rasanen(a)snellmanedu.fi
    044 746 2863

    asiakaspalvelu(a)snellmanedu.fi
    044 746 2840

  • Hinta: 

    Maksuton


Ilmoittaudu tästä!